środa, 21 listopada 2012

Dyniowo

Do niedawna z dyni robiłam tylko lampiony



Jednak naoglądałam się dyń w różnej postaci, więc postanowiłam i ja coś z niej przygotować.

Kupiłam ćwiartkę dyni, z której wyszło 1,6 kg miąższu





Z kilograma powstała zupa krem a z reszty placki.


Zupa krem

Składniki:


  • 1 kg miąższu dyni
  • 3 ziemniaki
  • cebula
  • marchew
  • około 1,5 l bulionu (rosół), może być z warzywami
  • 3-4 ząbki czosnku (ilość zależna od upodobań, ale jest tu konieczny)
  • oliwa z oliwek
  • pieprz i sól


Dynię kroimy w kostkę i wrzucamy do garnka. Ziemniaki kroimy w kostkę, marchew w plastry, cebulę również w kostkę. Rozgrzewamy oliwę na patelni i wrzucamy pokrojone warzywa, przesmażamy dodając wyciśnięty czosnek (czosnek można tez drobno posiekać). Przesmażone warzywa dodajemy do dyni i zalewamy bulionem tak, żeby przykryć warzywa w garnku.
Całość gotujemy aż wszystkie warzywa zmiękną. Doprawiamy pieprzem i solą. Całość miksujemy blenderem. Na talerzu zupę dekorujemy natką pietruszki.


Zupa jest pyszna i rozgrzewająca! W sam raz na jesienne przesilenie.


Placki z dyni

Składniki:

  • 60 dkg miąższu z dyni
  • 2 małe ziemniaki
  • cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 2 jajka
  • około 2/3 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • sól i pieprz
  • oliwa do smażenia
Wszystkie warzywa ucieramy (ja użyłam blendera do pokrojonych warzyw), dodajemy jajka, mąkę i przyprawy i dokładnie mieszamy. Konsystencja musi być gęsta.


Tak przygotowaną masę nakładamy łyżką na rozgrzaną na patelni oliwę, formując placki.



Smażymy z obu stron na złotobrązowy kolor.


Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz