środa, 21 listopada 2012

Zupa krem z pora




  • Tę zupę po raz pierwszy jadłam w polecanej restauracji w moim mieście. 
  • Kiedy ją jadłam od razu chciałam ją ugotować :) Czytałam w internecie przepisy, jednak żaden nie był "idealny" dla mnie. Z informacji zawartych w przepisach zrobiłam swój własny, najłatwiejszy.

  • Składniki:
  • 1,5 l bulionu warzywnego (może być rosół)
  •  2 duże pory
  • pół brokuła
  • cebula
  • jogurt naturalny 0%
  • płaska łyżka masła lub oliwa z oliwek
  • sól i pieprz
  • 2 łyżeczki pestek z dyni


  1. Cebulę kroimy w kostkę. Por siekamy w piórka. Część pora zostawiamy do dekoracji. W garnku rozpuszczamy masło/oliwę i wrzucamy cebulę i por, podsmażamy aż zmiękną.
  1. Zalewamy bulionem. Kiedy się zagotuje przykrywamy i trzymamy na małym ogniu  15 minut.
  1. Dodajemy różyczki brokuła oraz sól i pieprz. Gotujemy jeszcze 10 minut.
  1. Całość miksujemy blenderem.
  1. Na patelni prażymy pestki (bez tłuszczu!)
  1. Zupę nalewamy do miseczek, na środku dekorujemy jogurtem, posiekanym w piórka porem oraz posypujemy uprażonymi pestkami. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz