piątek, 30 listopada 2012

Ciasteczka z wróżbą

Wykonanie na podstawie tego przepisu.



Składniki:


  • 250 gram mąki pszennej
  • 100 gram mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 70 gram cukru pudru, użyłam brązowego cukru pudru
  • 3 jajka
  • 2 łyżki oleju
  • 8 gram cukru waniliowego
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • paski z wróżbami



Wszystkie składniki (oprócz pasków z wróżbami) zmiksowałam na niskich obrotach.
Połowę (druga połowa później) ciasta rozwałkowałam i szklanką wycinałam kółka.




Następnie na kółka położyłam poskładane paseczki z wróżbą.



Ciasteczka składałam jak pierogi, zlepiłam brzegi i wywijałam je tworząc "rogal".
Ułożyłam na blachę wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia. 



Piekłam w temperaturze 180 stopni przez 15 minut.




W przepisie jedno jajko chyba było przeznaczone do posmarowania ciasteczek. Ja tego nie zrobiłam z gapiostwa i ciasto powstało z trzech jajek. Nie dodawałam migdałów.

Autorka przepisu zapewnia, że wychodzi nawet 50 ciasteczek. Mi wyszło 40 ale niektóre były za grube. Następnym razem bardziej rozwałkuję ciasto i będzie 50 :)

Ciasteczka są świetnym pomysłem na różnego rodzaju imprezy. Jedynie treść wróżb musimy dostosować do towarzystwa. Zabawa będzie pyszna!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz